Onderwijsontwikkeling
Elke school zijn eigen uitdaging. Of dat nu is op het gebied van het ontwikkelen van een nieuw onderwijsconcept, het versterken van het pedagogisch klimaat, het verbeteren van de samenwerking binnen secties of teams, of bij het verbeteren van de resultaten. Ik ben graag die betrokken buitenstaander die meedenkt, feedback geeft en adviseert.
Jij een probleem?Ik de oplossing?
NEE!. Dat is niet hoe ik werk.
Door goed te luisteren en theorie te verbinden met de praktijk van de school blijf ik dicht bij de klant. Ik kom niet binnen met een oplossing. Ik luister en kijk naar wat er speelt. Mijn achtergrond als docent drama en theaterregisseur helpt mij bij het waarnemen van emoties en lichaamstaal. Ik ga op zoek naar de kracht van de school, zoek mee naar scherp geformuleerde en haalbare doelen en we zoeken samen naar een eventuele hefboom om de gewenste verandering in gang te zetten.
Resultaatgericht met oog voor de mensen in de school.
Zullen we samenwerken?
Samen op weg naar groei. Ik denk graag mee.
Toch op zoek naar iets anders?
Training
Als trainer in het onderwijs werk ik altijd met hoog opgeleide professionals. Ik vind het dan ook belangrijk om de kennis en de expertise die al aanwezig is in de school te activeren en in te zetten. Leren van en met elkaar. Op alle lagen in de school.
Teamcoaching
Is de dynamiek in jullie team een worsteling? Loopt de samenwerking in de vaksectie of in je team niet helemaal van een leien dakje? Lijkt het soms of alles wat moet gebeuren verzandt in eindeloze discussies of komt er helemaal niets van de grond?
Individuele coaching
Coaching is, in mijn beleving, het middel om mensen weer in hun kracht te zetten. Of dat nu gaat om individuen of om teams of secties. Mijn achtergrond als dramadocent is mij bij het coachen erg van dienst om soms te kunnen horen wat er niet gezegd wordt.
Procesbegeleiding
‘Als je zelf in de soep zit, is het moeilijk om de ballen te tellen’ Als je zelf onderdeel bent van de organisatie waar verandering gewenst is, kan het lastig zijn overzicht te houden over de processen en systemen. Als procesbegeleider bij (complexe) verandertrajecten sta ik naast je om samen te blijven kijken naar hoeveel, en welke ballen er in de soep drijven en om samen te ontdekken welke kruiden we nog missen om van dit traject een smaakvol succes te maken.